Close

Cum recuperăm banii pentru biletele cumpărate în avans, dacă s-a anulat zborul în legătură cu situația de urgență

Etichete aplicate

Suntem obișnuiți că la Linia Fierbinte pentru migrație sigură și anti-trafic 080077777 cetățenii ne sună adesea, căutând soluții care nu neapărat țin de mandatul serviciului nostru. Iar în această perioadă tensionată pentru noi toți, în legătură cu situația de urgență, accesul către multe servicii și instituții a devenit mai dificil sau, și mai trist, nimeni nu le răspunde oamenilor la celălalt capăt de fir… Așa că cetățenii noștri încearcă disperați să găsească răspuns la întrebările care-i frământă acolo unde știu că au mai sunat și au găsi suport.

O întrebare frecventă la care au tot răspuns în ultimele zile consilierii de la Linia Fierbinte se referă la posibilitatea de recuperare a banilor pentru biletele procurate în avans și zborurile anulate din cauza pandemiei. Sunt zeci de persoane care ni s-au plâns că unele companii avia refuză să le întoarcă banii pentru biletele cumpărate înainte de instaurarea situației de urgență.

De curând, Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova (AAC) a informat cetățenii noștri despre faptul că fiecare companie aeriană este obligată să restituie cetățenilor costul integral al biletelor pentru zborurile anulate în perioada stării de urgență. Compania poate veni cu alternative pe care să le propună consumatorului, de exemplu, să modifice data zborului. Oferta operatotului avia poate fi acceptată sau refuzată. Așa sau altfel, trebuie să știți că refuzul companiei de a vă rambursa suma integrală pentru zborul anulat este ilegal. Iar justificarea operatorilor avia prin „instituirea situației de urgență” este, la fel, ilegală.

Încă pe data de 16 martie, AAC a transmis în adresa tuturor operatorilor aerieni o scrisoare oficială prin care i-a obligat să le comunice consumatorilor despre anularea zborurilor, despre cum își pot recupera banii pentru biletele cumpărate în avans, cum pot beneficia de compensații etc.

E bine să știți că, dacă dumneavoastră, în calitate de consumator, nu acceptați alte opțiuni propuse de operatorii aerieni și vi se refuză rambursarea integrală a costurilor biletelor, aveți tot dreptul să depuneți o reclamație, conform art 185 alin.1 și alin. 5 al Legii nr. 1052003, inclusiv prin intermediul reprezentanților legali, referitoare la produsele necorespunzătoare. Reclamația se depune în adresa operatorului aerian și se aduce neapărat la cunoștința Autorității Aeronatice Civile.

Dacă aveți întrebări despre situația cetățenilor moldoveni aflați în străinătate în condiții de izolare sau care se confruntă cu o situație dificilă peste hotare, nu ezitați să contactați consilierii Liniei Fierbinți pentru migrație sigură și anti-trafic:

Telefon:

0 800 77777 – apeluri naționale (gratuit, din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă)

+ 373 22 23 33 09 – apeluri de peste hotare

Facebook: @LiniaFierbinte080077777

E-mail: hotline@lastrada.md

Skype: Consultant080077777

Program: zilnic, între 8.00 și 20.00.

Toate apelurile sunt anonime și confidențiale.

Credit foto de Jp Valery, Unsplash

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on odnoklassniki
OK

Sună la linia fierbinte pentru migrație sigură și anti-trafic

(apel gratuit în RM)​

(pentru apeluri de peste hotare)​